Naujienlaiškis Klausk psichologo
EN RU
EN RU
Tinklaraštis
Kilo klausimų? Skambinkite! 8 700 800 09
Pixabay / Pexels.com nuotr.

Kada paskutinį kartą gerai išsiverkei? Šis klausimas paskutiniu metu gana dažnai iškyla bendraujant su žmonėmis. Aplink vis dažniau girdžiu – „verkti nėra ko“, „ašaros nieko nepadės“, „nebūk verksnys“. Dažnai atėję į konsultaciją ir pravirkę klientai puola atsiprašinėti, kad verkia, nes gi nepatogu, kaip čia galima parodyti tokį silpnumą. Tad nenorom kyla klausimas, ar tikrai ašaros tokios nenaudingos ir gėdingos?

Niekas nemėgsta verkti. Jau nuo mažų dienų dažnai įteigiama, kad verkimas parodo silpnumą, todėl dažnai mes matome, kaip žmonėms yra sunku susitvarkyti su savo emocijomis, pripažinti, kad jiems sunku, kad jie pasiekė ribą ar net jiems reikia pagalbos. Priežasčių, dėl ko pravirkstame, gali būti begalės. Mus kažkas įžeidė, mums liūdna, skaudu, jaučiame nusivylimą, kažkas priminė graudų įvykį, džiaugsmas veržiasi per kraštus ir panašiai. Tačiau nenoriu kalbėti apie tai, dėl ko mes verkiame. Šiandien papasakosiu dėl ko verkti visgi yra gerai.

Kuo naudingos ašaros?

Tyrimai rodo, kad 85 % moterų ir 73% vyrų išsiverkę jaučia mažesnį liūdesį ir pyktį. Jau šis faktas pasako, kad išsiverkus jaučiamasi geriau. Tačiau yra ir daugiau priežasčių, kodėl ašaros gali būti naudingos.

1.Pastebėta, kad verkimas kitų akivaizdoje, padeda kurti stipresnį ryšį su tais žmonėmis. Jei jautiesi blogai, nebijok pasirodyti pažeidžiamu artimo žmogaus akyse. Būtent tai labiau suartina žmones, leidžia jiems suprasti, kad jais pasitiki ir esi atviras.

2. Priėmus ir išreiškus savo jausmus, galima toliau judėti į priekį. Kad ir kaip norisi saugaus ir be rizikos gyvenimo, taip negali tikėtis įdomių bei smagių akimirkų, pasiekimų ir asmeninio tobulėjimo. Nors kažkas atrodo sunku, yra didelė pralaimėjimo tikimybė, nereiškia, kad nereikia stengtis ir daryti. Net ir praradus ar pralaimėjus galima stoti su tais jausmais akis į akį. Nebėk ir nesislėpk nuo to, ką jauti. Leisk sau pabūti su tais jausmais. Juk tik susitaikius, priėmus tai, kas praėjo, galima žengti žingsnį į geresnę ateitį.

3. Verkimas leidžia greičiau numalšinti kančią. Juk žymiai geriau jausti visas emocijas be baimės, nei apsimesti, kad viskas puiku ir gražu. Deja, negali amžinai bėgti ir apsimesti, kad esi laimingas ir smagus. Visos neišreikštos ir nepriimtos emocijos, ypač neigiamos, kaupiasi ir nešiotis su savimi tokį bagažą yra ne tik sunku, bet ir kenkia psichinei sveikatai. Dėl to, išsiverkti, kai norisi, yra gerai. Tai problemų neišspręs, bet galbūt leis geriau jas pamatyti, suprasti ir priimti.

4. Verkimas padeda susitaikyti su netektimi. Prarasti artimąjį, draugą ar net augintinį yra vienas baisiausių dalykų, ką žmogus turi ištverti. Tada paprastai žodžių nepakanka. Geriausia apkabinti žmogų, kuris brangus ir leisti sau išsiverkti.

5. Mokslininkai nustatė, kad verkimas padeda susidoroti su stresu. Kartais leisti sau išjausti emociją, padeda geriau suprasti, kas už jos slypi. Taip pat pastebėta, kad verkiant gaminasi hormonai, kurie padeda kovoti su stresu, mažina kraujospūdį ir lėtina širdies plakimą. Be to, verkimas dažnai suteikia tam tikrą palengvėjimą ir net sumažina įtampą.

6. Tyrimai rodo, kad verkiant iš organizmo pasišalina toksinai. Ne be reikalo yra posakis, kad „ašaros apvalo“. Ir, pasirodo, ne tik dvasią. Nustatyta, kad emocinio verkimo metu pasišalina streso metu pasigaminusios cheminės medžiagos vadinamos „streso hormonais“.

7. Nebijojimas verkti parodo ne silpnumą, o didelę stiprybę. Juk verkimas yra dalis buvimo žmogumi, taip parodai, kad jauti. O būtent jausmai mums padeda įsijausti, dirbti ir būti su kitais žmonėmis. Juk tik stiprios ir svarbios emocijos sukelia norą verkti. Leiskime sau pajausti, kad gyvename.

Taigi, verkti nėra blogai. Dėl to netampame silpnesni ar negebantys tvarkytis su užgriuvusiomis bėdomis. Netgi atvirkščiai. Kartais tai yra net labai naudingas ir svarbus dalykas, norint išgyventi tam tikrą džiaugsmingą, liūdną ir skaudų savo gyvenimo periodą. Leiskime sau jausti! Kai kitą kartą kils noras verkti, nesislėpk ir leisk sau išsiverkti!

CV

Justina Buikauskienė

„Esu baigusi psichologijos bakalauro studijas Vytauto Didžiojo universitete, studijas tęsiau Vilniaus universitete ir įgijau sveikatos psichologijos magistro laipsnį. Priklausau Lietuvos psichologų sąjungai. Psichologinio konsultavimo patirtį pradėjau kaupti dirbdama sanatorijoje, kurioje supratau, kad gyvenimo negandos, liga, traumos, nuolat patiriamas stresas yra įveikiama ar bent jau priimama be pykčio, nerimo ar pesimizmo.

Kai gyvenimas dažosi pilkomis ar net juodomis spalvomis, kai viskas aplinkui, atrodo, byra iš lėto ir po gabaliuką, kai pačiam darosi sunku rasti kelią, kuris eitų į reikiamą ir norimą tikslą, kai atsiranda noras labiau pažinti save ar net po truputėlį keistis, esu tikra, kad nuoširdus ir atviras pokalbis padės rasti išeitį ir atsakymus į kylančius klausimus. Tad kviečiu pokalbiui, kuris padėtų atrasti tai, kas Jums svarbiausia!“

Domėjimosi sritys:
  • Stresas, jo valdymas ir atsipalaidavimo technikos;
  • Savęs pažinimas, tobulėjimas;
  • Motyvacija ir jos stiprinimas;
  • Sveikatos psichologija;
  • Vaikų auklėjimas.
Užsiimu: individualiomis konsultacijomis, grupiniais užsiėmimais, vedu seminarus.
Tikslinės grupės: suaugusieji, vaikai.
Kalbos: lietuvių.
Justina Buikauskienė

Sveikatos psichologijos magistrė, Lietuvos psichologų sąjungos narė, vedanti grupinius užsiėmimus, individualias konsultacijas bei viešus seminarus. Specializuojasi ir domisi motyvacija, streso valdymu, savęs pažinimu, sveikatos, skausmo psichologija, vaikų auklėjimu, jų kalbos sunkumais.

4 komentarai:

irena

praejo 2metai nuo vyro mirties prisimenu ji kiekviena diena ir verkiu jauciuosi labai vienisa vaikai uzsienyje gyvena kaip nusiraminti zinau nieko nepakeisiu o sirdi taip skauda

    Sveiki,

    užjaučiu dėl Jus ištikusios netekties ir iš Jūsų komentaro suprantu, kad Jums labai sunku šiuo gyvenimo periodu. Verkimas padeda šiek tiek tuo momentu, kai byra ašaros, tačiau jausmai ir išgyvenimai lieka neišsakyti, o ir praradimo skausmo nepanaikina ir nelabai mažina. Deja, ir vienišumas labai nepadeda ir netgi trukdo rasti ramybę. Paieškokite su kuo pasikalbėti: ar tai būtų draugė ar kaimynė. Ar netgi paieškokite specialisto, kuriuo galėtumėte pasitikėti ir būti išklausyta. Stiprybės Jums!

Elia

sveiki.
be priezasties galiu verkti, aplanko liudesis.
ka daryti?

    Sveiki,

    iš tikrųjų sunku, kai ašaros byra, o priežasties neatrandi. Vis tik kažkokie sunkumai, kurie sukelia liūdesį ir verksmą dažniausiai yra, galbūt giliai paslėpti ir sunkiau matomi. Raskite kas galėtų padėti atrasti tas priežastis ir po truputį įveikti aplankantį liūdesį. Visada galite kreiptis pagalbos ir į specialistą, kuris Jums galėtų padėti rasti kelią į sunkumų sprendimą. Linkiu rasti Jums geriausią pagalbos būdą!

* - privalomi laukeliai

Psychology and training centre is always looking for partners around the world. We provide: trainings, psychological counseling, crisis management and other business consulting services. If your are looking for partner in training and consulting services –  please, do contact us!

Psichologijos ir mokymų centras, UAB
Company code: 303369354
Address: Kauno g. 30-201,
LT-03202, Vilnius

phone: 8 700 800 09
e-mail: info@pimc.lt

Центр психологии и учения всегда ищет партнеров по всему миру. Мы предлагаем: учения, психологическое консультирование, антикризисное управление и другие консультационные услуги бизнеса. Если Вы ищете партнера в сфере  обучения и консультационных услуг – пожалуйста, свяжитесь с нами!

Psichologijos ir mokymų centras, UAB
Код компания: 303369354
Aдрес: Kauno g. 30-201,
LT-03202, Vilnius

телефон: 8 700 800 09
эл.почта: info@pimc.lt